Jumping® je zábavné skupinové cvičenie na patentovaných trampolínkach, pod vedením certifikovaných inštruktorov a za doprovodu motivujúcej hudby. Podstatou je kombinácia rýchlych a pomalých poskokov, dynamických šprintov, balansovania, silových prvkov a významného strečingu tak, aby boli zachované všetky aspekty kardio tréningu.

Jumping®
–              je zábavný a bezpečný
–              vedie k normalizácii svalového tonusu
–              posilňuje všetky svalové skupiny a problémové partie
–              rozvíja motoriku, koordináciu a stabilitu
–              zvyšuje vitálnu kapacitu pľúc
–              upravuje trávenie a vylučovanie
–              pôsobí proti depresii a únave
–              spomaľuje proces starnutia
–              poskytuje do veľkej miery úľavu od bolestí chrbta a iných bolestí – spôsobených nedostatkom pohybu
–              zrýchľuje lymfatický obeh, detoxikáciu a prietok v žilovom systéme
–              má pozitívny vplyv na srdcovo – cievny systém
–              balansovaním aktivuje hlboké svalstvo chrbta
–              mäkký výplet trampolíny šetrí kĺbový aparát v porovnaní s dopadmi na pevnú podložku – šetrný ku členkom, kolenám
–              podstatou je “zatláčanie” do výpletu trampolíny pri zachovaní stabilnej, fixovanej panvy a chrbtice (nie odrazy)

 

Ako vznikol?
Dvaja charizmatickí ľudia – Jana Svobodová a Tomáš Buriánek, absolventi Fakulty telesnej výchovy a športu na Karlovej univerzite v Prahe, zostavili v roku 2000 súbor cvikov pre klientku, ktoré by mohla cvičiť na trampolínke. V tom čase pracovali ako tréneri vo fitnescentre v juhočeskom Tábore. Odvtedy pribudli stovky centier v Čechách, na Slovensku a po celom svete. Viac informácií nájdete na jedinej oficiálnej (celosvetovej) stránke Jumpingu®: www.jumping-fitness.com.

Nie je Jumping ako Jumping®
Spolu s pribúdaním originálnych Jumping® centier sa začali rozrastať aj neoriginálne centrá. V lepšom prípade neznalý klient nespozná rozdiel a je spokojný, že chodí „cvičiť na trampolíne”, v tom horšom prípade si to môže s odstupom času žiaľ odniesť jeho zdravie (pohybový, kĺbový aparát) a v konečnom dôsledku tak aj dobré meno Jumpingu®.  Cvičenia označené slovom Jumping s rôznymi predponami a príponami dávajú signál, že nemusí ísť o originálnu službu. Zaujímajte sa, za čo platíte, rozhodnutie je vždy na Vás  –  no originál môže byť len jeden:)

JUMPING TABATA / BOSU TABATA
Tabata je typ intervalového kardio tréningu, ktorý má svoju špecifickú charakteristiku:
Cvičenie prebieha v 4-minútových tabatových intervaloch. Jeden tabatový interval pozostáva z 8 sérií, kde každá sa skladá z 20 sekúnd cvičenia a 10 sekúnd oddychu. 20 sekúnd cvičenia sa vykonáva s maximálnou intenzitou. Cviky sú zamerané na precvičenie celého tela, teda okrem klasických prvkov z jumpingu sa vykonávajú aj cviky “nejumpingové”, posilňovacie, s pomôckami alebo bez, aby obsiahli čo najviac svalových skupín nášho tela. Tréning v takejto forme je vnímaný ako intenzívny. Skúsený inštruktor volí vhodné cviky a určuje kardio – posilňovací charakter každej hodiny. Aké výhody prináša tento typ trénigu? Efektívnejšie zvyšuje, zlepšuje kondíciu i výkonnosť, zvyšuje silu, zlepšuje metabolizmus (znižuje množstvo telesného tuku). Zaraďte si tento typ tréningu raz, maximálne dva krát do týždňa a tešte sa na zmeny, ktoré Vám prinesie!