“Úľava od bolestí chrbta s pilatesom”
Jemné pilates cvičenie pre všetkých, ktorých po náročnom dni trápi “unavený”, boľavý chrbát, ale aj pre tých, ktorým sa žiada príjemné “natiahnutie”. Vhodné pre všetkých vrátane tehuliek (s ohľadom na rastúce bruško v niektorých pozíciach) a tiež pri rozostúpení bruš. svalov (diastaza recti).
20 minútové cvičenie je zamerané na mobilizáciu jednotlivých častí chrbtice, kĺbov, natiahnutie príslušných svalov, správne laterálne dýchanie a nastavenie tela v súvislosti s nácvikom aktivácie svalstva stredu tela v zmysle pilates princípov.
Nikdy necvičte pri akútnych bolestiach chrbtice, kĺbov. Vždy si nájdite svoje rozsahy pohybov, cvikov, počúvajte svoje telo.
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície, a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: Maledivy, Indický oceán

“Pilates – stred tela (CORE) a chrbát”
15 minút pilatesu zacielených na aktiváciu svalov stredu tela a chrbtových svalov, ktoré stabilizujú lopatky (kosoštvorcový sval, lichobežníkový sval ..), plus ďalšie pridružené svalové partie. Nácvik aktivácie panvy, jej preklápenia a uvedomenie si členenia jednotlivých častí chrbtice. Cvičenie nie je vhodné pre tehotné a tiež pri “nezastabilizovaniej, nezacvičenej” diastáze recti abdominis (rozostúpeniu priameho brušného svalu).
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície, a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: cesta na Pleše, Podkonice, Banská Bystrica

“12 minútovka tabata 20/10”
Cvičenie formou krátkych, no intenzívnych intervalov je veľmi obľúbenou a účinnou formou pohybu aj pre domáce tréningy. Vychutnajte si túto “jesennú” tabatovú dvanásťminútovku, ktorá výdatne precvičí celé telo. V štyroch minútach sa striedajú 20 sekundové intervaly cvičenia s 10 sekundovými oddychovými intervalmi. Spolu 3 tabaty. Medzi nimi si doprajte čas na vydýchanie v rozmedzí 30 – 120 sekúnd. Zacvičiť si môžte kedykoľvek počas dňa po dostatočnom zahriatí tela.
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície, a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: Povrazník, Banská Bystrica

“20 minútový celotelový tréning”
20 minútová porcia výdatného celotelového tréningu, ktorý si môžete dopriať kedykoľvek počas dňa. Zacielené na partie brucho – zadok. Efektívne spojenie pilatesu, jógy i klasických fitness cvikov pre optimálne precvičenie celého tela.
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: Kalvária, Banská Štiavnica

“Tabata na doma”
Efektívne spaľovanie kalórií formou obľúbenej tabaty. Celotelový tréning, kde sa striedajú intenzívne 20 sekundové intervaly cvičenia s 10 sekundovými oddychovými intervalmi. Jedna tabata trvá spolu 4 minúty. Medzi nimi si doprajte čas na vydýchanie v rozmedzí 30 – 120 sekúnd. V tomto videu sú zakomponované cviky pre váš maximálny úžitok do spolu 4 tabát, ktoré si môžte zacvičiť kedykoľvek po dostatočnom zahriatí tela.
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície, a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: Vysoké Tatry

“10 minút pre pevné brucho”
Desaťminútový tréning na spevnenie brušnej oblasti (oblasti stredu tela), efektívne kombinácie cvikov, vhodné ako cielený domáci tréning kedykoľvek počas dňa. Spojenie cvikov z pilatesu, jogy i klasických fitness cvikov pre dokonalý prospech nášmu telu.
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície, a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: výletná loď, Karibské more

“10 minút pre pevný zadok”
Zadočková 10 minútovka pre spevnenie sedacích partií. Jednoduché pohyby odcvičené naboso v exteriéri na nerovnom (trávnatom) povrchu dajú vášmu zadočku novú výzvu. Toto spojenie pilatesu, jógy i klasických fitness cvikov môžu využiť začiatočníci i pokročilí kedykoľvek ako ucelený domáci “mini” tréning.
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: Panský diel, Šachtičky, Banská Bystrica

“Celé telo Pilates & Joga”
Precvičenie celého tela v 16 minútach, vhodné pre začiatočníkov i pokročilých. Spojenie pilatesu, jogy, bodyARTu i klasických “fitness” cvikov pre efektívny celotelový tréning.
Cvičte vždy s ohľadom na vaše fyzické i zdravotné dispozície a s tým súvisiace lekárske odporúčania.
lokalita: Suchý vrch, Banská Bystrica www.suzn.life